RSS

De ce e important sa ai degetul gros

21 Ian

Mainile au fost subiect de discutie dintotdeauna. Ca era vorba de chiromantie, de medicina, de antropologie, de psihologie sau alte …logii, membrul acesta a fascinat umanitatea de-a lungul secolelor.

Daca ne concentram atentia numai asupra subdiviziunilor mainii, adica pe degete, instant ne ducem cu gandul la un adevarat icon modern: the finger, vorba anglofililor din lumea larga. In majoritatea culturilor occidentale, asocierea se face automat. Zici deget, zici degetul mijlociu intr-o pozitie specifica. Un semn simplu, dar concentrand semnificatii bogate. Revolta, sanctiune, frustrare, dezaprobare, dispret…  si lista ar putea continua.

Ei bine, pe mine nu asta ma intereseaza. E drept ca si eu am folosit ocazional acel deget pentru a face economie de cuvinte. Dar gandurile mele momentan zboara inspre o veche expresie autohtona: a te ascunde dupa deget! Mergeam asa plictisita in troleu si stand agatata precum liana de o bara, nu m-am putut abtine sa nu remarc sirul de degete expuse intr-un mod similar. Unele mai lungi, altele mai scurte. Unele mai subtiri, altele groase sau dolofane. Si atunci mi-a venit ideea: ce bine e sa ai degete groase, sa te poti ascunde dupa ele. Cu cat vrei sa fugi mai mult de responsabilitate, cu atat ar trebui sa te asiguri ca esti mandrul posesor al unui deget cat mai gros dupa care sa te poti ascunde. Daca esti barbat, oricum te avantajeaza si asocierea care se face intre degete si virilitate. Daca esti femeie, o mana cu degete groase nu prea e apreciata de sexul opus, dar asta e. Nu le poti avea pe toate.

Oricum, deocamdata e iarna si ne putem ascunde in manusi degetele in spatele carora ne ascundem noi si vinovatiile noastre. Deci problema nu e chiar stringenta.

 
Un comentariu

Scris de pe 21 Ianuarie 2010 în Expresiile vietii

 

Etichete: , , , ,

Un răspuns la „De ce e important sa ai degetul gros

  1. Răzvan

    23 Ianuarie 2010 at 14:21

    Îmi pare într-un fel că te-ai oprit brusc, că mai aveai ceva de spus. Degetele mele sunt cu adevărat subţiri, dar nu-i asta o problema, sunt şi eu la rândul meu destul de subţire încât să nu-mi fac griji că cineva măcar ar putea să-mi vadă vârful nasului după vreun deget.
    Mie îmi plac mult mâinile oamenilor, câteodată mi se întâmplă să rămân fixat pe ele, fiindcă spun povestea omului într-un fel deloc timid şi, atunci, sincer.

     

Lasă un răspuns

 
