RSS

Cliseele din cifre, realitatea de dincolo de ele

01 Aug

Imi plac cifrele. Sub aparenta unei raceli, unei lipse de umanitate, se ascund intelesuri si conexiuni. Ele confera sens, ordine, repere. Daca vorbim despre cifrele din statistici, cu atat mai mult. Problema intervine cand uitam ca statisticile sunt doar un instrument, nu un obiectiv. Cand incercam sa formulam concluzii la scara larga, cifrele sunt un mijloc util de a exprima anumite stari de fapt. Cand insa facem statistici ca un obiectiv in sine, pe post de “arma” in razboaie mai mici sau mai mari, mai “generoase” sau mai meschine, deja ne transformam in manipulatori.

Imi plac cifrele. Dar am obosit sa fiu tratata ca o cifra dintr-o statistica. Cand ma uit in oglinda, eu vad un OM.

De ce cand va uitati voi la mine, vedeti o slaba conducatoare auto? Nici macar nu am carnet…si nici masina…

De ce ma priviti ca pe o shoppaholica? Nici macar o data la 6 luni nu calc prin mall…

De ce ma tratati ca pe devoratoare de telenovele? Nici macar nu am cablu…

De ce credeti ca ma intereseaza neaparat ce masina aveti sau cate carduri? Imi place sa merg pe jos si castig destul de bine…

De ce imi intindeti pagina de horoscop sa o citesc? Eu cred in liberul arbitru…

De ce va astepti sa comand apa plata cu lamaie si o salata dietetica? Mie imi place vinul… si mancarea delicioasa…

De ce voi va luati rebusul, si mie imi dati testul despre “Ce parfum te reprezinta?”? Am un IQ mai mare decat multi dintre voi…

Tocmai pentru ca am creier, il folosesc. Nu lecturez oamenii din jur prin prisma prejudecatilor si cliseelor hranite de statistici tampite. Stiu ca e greu, dar e un exercitiu sanatos… l-ati putea face din cand in cand!!!

 
Un comentariu

Scris de pe 1 August 2010 în Critic, Disectii terapeutice

 

Etichete: , , , ,

Un răspuns la „Cliseele din cifre, realitatea de dincolo de ele

  1. Răzvan

    25 August 2010 at 08:59

    Poate că nu e locul meu, dar îţi înţeleg indignarea. Etichetele pe care oamenii le lipesc cu lejeritate mă depăşesc. Mă tem că prea des alegem calea cea uşoară, pentru a ne păsa suficient de nişte etichete.

     

Lasă un răspuns

 
